Turn

Bli med på Mastra IL turn

Bli medlem i dag

Velkommen til turngruppen i Mastra

Turngruppen i Mastra IL ønsker å skape treningsglede for både turnglade barn og for spreke voksne. I de eldre partiene bruker vi Idrettens grunnstige som er utviklet av Norges gymnastikk- og turnforbund. Konseptet er svært allsidig og motorisk utviklende, og kan tilpasses de forskjellige gruppene. Alle treninger er i Rennesøyhallen.

Vårt mål er å skape treningsglede for alle.

Grupper og treningstider

Oppdatert for sesongen 2023/24

Gymlek/allidrett 2018 - 2019

Fra sesongen 2023/2024 legger vi om på den minste gruppa. Det vil nå være foreldre trenere og ikke ungdomstrenere. Samtidig skal barna innom få prøve seg på flere idretter og aktiviteter. Det vil også være et tilbud på Allidrett i Mastrahallen på tirsdager.

Mandag 17:30 - 18:30 Rennesøyhallen

2016 - 2017

Treningen i denne gruppen skal gi barna god balanse, styrke og bevegelighet, det vil si god motorikk og et godt grunnlag å bygge videre på. Treningene vil legge mye fokus på grunnleggende øvelser som blant annet rulle, hodestående, samtidig som det blir mye lek. Lek er viktig på treningene og vi vil at barna skal ha det gøy, samtidig som de kjenner mestringsglede!

Onsdag 17:30 - 18:30 Rennesyhallen

2014 - 2015

Her blir det litt mindre lek og vi legger enda mer vekt på grunnleggende turnelementer som styrke, balanse og smidighet. Det grunnleggende er utrolig viktig for å kunne utføre de ulike turnøvelsene og teknikkene. Barna på dette partiet får trene mer på trampett og air-trackbane.

Mandag 17:15 - 18:30 Rennesøyhallen

2011 - 2013

På disse partiene jobber vi videre med det grunnleggende for å forbedre kondisjon, styrke og koordinasjon. I denne aldersgruppen vil de bli utfordret til å lære inn nye turnmomenter som salto, flick flack, araber med mer. Trenerne tilpasser selvfølgelig vanskelighetsgraden ut ifra barnas behov, slik at alle får nok utfordringer og mestringsglede.

Mandag 18:30 - 19:45 Rennesøyhallen

Onsdag 18:30 - 19:45 Rennesøyhallen

Konkurranseparti - jenter 2009 - 2012

Sammen med Finnøy IL turn har vi gleden av å tilby de ivrigste et eget konkurranseparti. Må ha lisens.

Fredager Finnøy Flerbrukshall
Rekrutt: 17:00 - 18:45
Junior: 17:45 - 19:30

Søndager Rennesøyhallen
Rekrutt: 17:30 - 19:00
Junior: 19:00 - 20:30

Trenere og lagledere

Mastra Turn tar trenerrollen på alvor! Alle våre trenere og hjelpetrenere tar del i NGTF (Norges Gymnastikk- og Turnforbund) sin "Trenerløypa", hvor de får utviklet seg og hentet inspirasjon.

Vi ønsker å sikre oss trenere også i fremtiden, og er derfor på jakt etter ansvarsfulle og motiverte ungdommer. Interesse for turn er et pluss, men det viktigste er å være flink med barn. Ta kontakt på Facebook eller på turn@mastra-il.no for info!

NGTF har strenge retningslinjer og kompetansekrav for trenere. De har satt som mål at alle trenere med hovedtreneransvar i sal skal ha trener 1 kurs.

Sportslig utvalg

Spørsmål? Vi setter deg gjerne i kontakt med lagleder ved ønske.

Hege Håvarstein

turn@mastra-il.no

Sportslig utvalg består av:

• Hege Håvarstein - Hanne Elise Haraldseid
  • Arrangement ansvarlig - Stine Ertenstein
  • Nestleder - mangler

Har du lyst å starte med turn i Mastra IL?

Har du spørsmål eller ønsker du å sjekke om vi har flere ledige plasser? Alle henvendelser angående påmelding og venteliste sendes til turngruppa.

Kontakt Mastra IL Turn